torsdag 17 oktober 2013

Hej!

Nu har vi kommit igång med vår blogg. Tanken med bloggen är att det ska ligga aktuell information här t ex hembrev och matsedel osv. Framför allt ska bloggen vara en vägg för eleverna att visa vad de gör i skolan. Här tänker jag att varje elev ska få möjlighet att skriva om det som de lärt sig i skolan samt annat som de tycker är intressant.

Till att börja med tänkte jag lägga ut lite bilder från vårt besök på Pythagoras. Besöket var väldigt lyckat. Alla, både elever och vuxna, lärde sig mycket nytt denna dag. Det är ett gäng nyfikna och vetgiriga elever i åk 4 på Hallsta skola.

Veronica, vår guide, berättade om alla de spännande maskiner som finns på Pythagoras.


Är man lärling på en fabrik är det viktigt att komma ihåg att stämpla in när arbetsdagen börjar.

Solen sken på oss hela dagen, både när vi var ute och när vi var inne.

3 kommentarer:

  1. Kul att ni också har en blogg! Jag har valt att "prenumerera" på er blogg, så varje gång det kommer ett nytt inlägg på den så får jag ett mejl - då missar jag ingenting :)

    SvaraRadera
  2. Hej alla 4:or!
    Hårt arbete på Pytahgoras en gång i tiden! Härliga bilder!
    Här kommer det en ny hälsning:
    Efter lovet blir det nytt arbetsområde i bild! Vi ska arbeta med stilleben och vi behöver föremål till olika uppställningar. Har ni några enkla medelstora föremål hemma som ni kan låna ut till att ställa ut i olika stilleben? Ta med er till skolan gärna nu så Pia och jag kan planera. Ha det gott!

    Hälsningar Pia

    SvaraRadera
  3. Trevligt höstlov alla fyror!

    mvh bildPia

    SvaraRadera