torsdag 17 september 2015

Gott och blandat

Hej! det är Hanna som skriver på bloggen. Jag har haft äran att få bli kulturombud för hallsta skola årskurs F-6. I onsdags så åkte jag till Norrtälje och hade ett möte. Där fick vi ge ideèr och förslag på olika saker vi kan göra för kulturen i skolorna. Det var mycket lärorikt och kul! Om ni har några ideér eller förslag på vad man kan göra för kultur i skolorna så kommentera gärna detta inlägg!




Eleverna i åk 6 vill gärna åka och tälta nu till höst men för det behöver vi föräldrars intresse och engagemang. Så om du är förälder till en sexa ta gärna kontakt med Helen och visa ditt intresse för barnens skull!



Vi ska snart åka till Cosmonova med klassen (vet ej vilket datum tyvär) och det ska bli jättekul! Vi hoppas att få lära oss mer om rymden och att vi har en trevlig dag i Stockholm!


Idag hade vi läxförhör på bergskedjorna i Europa. För er intresserade så finns det sju stora bergskedjor i Europa. Skanderna, Uralbergen, Kaukasus, Karpaterna, Apenninerna, Alperna och Pyreneérna. Jag hoppas att det gick bra för mina klasskompisar. Men varför skulle det inte gå bra? De är ju så flitiga!

Hoppas att ni har det bra, så återkommer jag!  På återseende!!

//Hanna

1 kommentar:

  1. Du ska vara så stolt att du blev skolans kulturombud! Jag är stolt över att det blev du!

    Cosmonova kommer alldeles säkert att bli både lärorikt och en häftig upplevelse - det är jag säker på :)

    Kul att du puffar för tältningen! Jag hoppas verkligen att det kan bli av - det vore supermysigt att få göra det med den här klassen. Nu hoppas vi att någon mer förälder vill och har möjlighet att vara med så att det kan bli verklighet!

    SvaraRadera